INTERTEXTUALITY AS A MAIN CHARACTERISTIC OF ADVERTISING DISCOURSE
Maqola haqida umumiy ma'lumotlar
Reklama diskursi iste’molchilarning tasavvurlarini shakllantirish va mahsulot yoki xizmatlarni ilgari surishda hal qiluvchi rolni o‘ynaydi. Ushbu maqola reklama nutqidagi intertekstuallikning turli xususiyatlarini o‘rganish, assotsiatsiyalar yaratish va reklama samaradorligini oshirishdagi ahamiyatini ko‘rsatishga qaratilgan. Intertekstuallik, tilshunoslik va semiotikadan olingan tushuncha bo‘lib, ma’lum bir nutq doirasidagi matnlarning o‘zaro bog’lanishini anglatadi. Reklama diskursini targ’ib qilishning quyidagi usullari mavjud: intertekst vaqt oralig’ida: reklama matni transfarmatsion frazeologizatsiyaga uchrashi (leksik yoki leksik-sintaktik). O‘zining haqiqiy reklama maqomida mavjud bo‘lgan davrda reklama matni oluvchilar ongiga shunchalik kuchli ta'sir ko‘rsatadiki, uning ta’sir kuchi juda ko‘p odamlarga (yoshi, kasbi, ijtimoiy mavqei, jinsi va xususiyatlaridan qat'i nazar) ta’sir qiladi. Reklama diskursining ta’sir doirasi yanada kengroq bo‘lib, bu shubhasiz ushbu tadqiqotning to'liq ahamiyatidan dalolat beradi.
- Арнольд И.В. Семантика. Стилистика. Интертекстуальность. СПб., 1999.–85 с.
- Баженова Е.А. Научный текст как система субтекстов: Дис. ...д-ра филол. Наук. Екатеринбург, 2001. –96 с.
- Барт Р. Избранные работы: Семиотика. Поэтика. М., 1989. – 59 c.
- Бахтин М.М. Проблема содержания, материала и формы в словесном художественном творчестве. // Бахтин М. М. Вопросы литературы и эстетики. – Москва, 1999. –72 с.
- Денисова Г. Интертекстуальность и семиотика перевода: возможности и способы передачи интертекста // Текст. Интертекст. Культура: сб. докладов междунар. начн. конференции. М., 2001.–63 с.
- Караулов Ю.Н. Активная грамматика и ассоциативно-вербальная сеть. М., 1999. –71 с.
- Кристева Ю. Бахтин, слово, диалог и роман // Диалог. Карнавал. Хронотоп. - 1993.-№4. – 24 с.
- Кузьмина Н.А. Основные понятия синергетики и перспективы их применения в современной филологии // Лингвокультурологические проблемы толерантности. Екатеринбург, 2000.–114 с.
- Кузьмина Н.А. Интертекст и его роль в процессах эволюции поэтического языка: Автореф. дне.... д-ра филол. наук. Екатеринбург, 1992. –254 с.
- Кузьмина Н.А. Интертекстуальный компонент в структуре языковой личности // Язык. Человек. Картина мира: Материалы Всероссийской научной конференции. - 4.1. Омск, 2000. –35 с.
- Ревзина О.Г. Лингвистические основы интертекстуальности // Текст. Интертекст. Культура. М., 2001. –45 с.
- Смирнов И.П. Порождение интертекста. СПб, 1995.– 78с.
- Тороп П.Х. Проблема интекста // Текст в тексте: Тр. По знаковым системам. Тарту, 1981. Вып. 14.– 33 с.
- Чернявская В.Е. Интертекстуальное взаимодействие как основа научной коммуникации. СПб, 1999.–96 с.
- Ter-Minasova S.G. Language and intercultural communication. – Moscow: Slovo, 2000. – 624 р.
Egamberdieva, S. D., & Egamberdieva, F. O. (2023). INTERTEXTUALITY AS A MAIN CHARACTERISTIC OF ADVERTISING DISCOURSE. Academic Research in Educational Sciences, 4(12), 88–96. https://doi.org/
Egamberdieva, Shakhzoda, and Farida Egamberdieva,. “INTERTEXTUALITY AS A MAIN CHARACTERISTIC OF ADVERTISING DISCOURSE.” Academic Research in Educational Sciences, vol. 12, no. 4, 2023, pp. 88–96, https://doi.org/.
Egamberdieva, D. and Egamberdieva, O. 2023. INTERTEXTUALITY AS A MAIN CHARACTERISTIC OF ADVERTISING DISCOURSE. Academic Research in Educational Sciences. 12(4), pp.88–96.