KO‘CHMA MA’NOLI SO‘ZLAR ORQALI O‘QUVCHILARNI TEZAURUSLAR YARATISHGA QIZIQTIRISH TEXNOLOGIYALARI
Maqola haqida umumiy ma'lumotlar
O‘quvchilarning fanga oid, tayanch hamda lingvistik kompetensiyalarini rivojlantirishda soʻz ma’nolarni bilish, so‘z ma’nolarini oʻzlashtirishda esa tezaurus modellari muhim o‘rin tutadi. Tezauruslarning har xil korinishlari bor boʻlib, ular, asosan semantik aloqador bo‘lgan so‘zlardir. Ushbu maqolada 6-sinf ona tili darslarida o‘quvchilarni loyiha usulida tezauruslar yaratish bosqichlari bayon etilgan.
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbek tilining davlat tili sifatidagi nufuzi va mavqeyini tubdan oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-5850-son Farmoni//Xalq so‘zi, 2019-yil 22-oktyabr. №218 (7448).
2. Azim Hojiyev. О‘zbek tili sinonimlarining izohli lug‘ati. Toshkent – О‘qituvchi, 1974.
3. Ahror Ma’rupov. Paronimlar lug‘ati. Toshkent – О‘qituvchi, 1974.
4. О‘zbek tilining izohli lug‘ati. 5 jild. Toshkent – "О‘zbekiston milliy ensiklopediyasi" Davlat ilmiy nashriyoti, 2012.
5. SH.Rahmatullayev, N.Mamatov, R.Shukurov. О‘zbek tili antonimlarining izohli lug‘ati. Toshkent – О‘qituvchi, 1989.
6. Zaxarov V.P. Bogdanova S. Korpusnaya lingvistika. Uchebnoye posobiye. – Sankt-Peterburg, 2020.
7. Hamroyeva SH.M. Korpus lingvistikasi atamalarining qisqacha izohli lug‘ati. – Toshkent: «Kamalak» nashriyoti. – B.6
8. Hamroyeva SH.M. О‘zbek tili mualliflik korpusi tuzishning lingvistik asoslari. –Buxoro, 2018.
Maxkamova, G. A. (2023). KO‘CHMA MA’NOLI SO‘ZLAR ORQALI O‘QUVCHILARNI TEZAURUSLAR YARATISHGA QIZIQTIRISH TEXNOLOGIYALARI. Academic Research in Educational Sciences, 4(10), 33–40. https://doi.org/
Maxkamova, Guluzroxon. “KO‘CHMA MA’NOLI SO‘ZLAR ORQALI O‘QUVCHILARNI TEZAURUSLAR YARATISHGA QIZIQTIRISH TEXNOLOGIYALARI.” Academic Research in Educational Sciences, vol. 10, no. 4, 2023, pp. 33–40, https://doi.org/.
Maxkamova, A. 2023. KO‘CHMA MA’NOLI SO‘ZLAR ORQALI O‘QUVCHILARNI TEZAURUSLAR YARATISHGA QIZIQTIRISH TEXNOLOGIYALARI. Academic Research in Educational Sciences. 10(4), pp.33–40.