LINGUASTATISTIC FEATURES OF RIDDLES ABOUT ZOONYM IN ENGLISH, UZBEK AND RUSSIAN LANGUAGES
Maqola haqida umumiy ma'lumotlar
This paper presents linguastatictic features of riddles about zoonim in different system languages. There are given semantic structure of riddles in English, Uzbek and Russian languages and analyses of the riddles that require being animal in the answer of the riddles.
1. Betsy Franco, Riddle poem of the day 2005, U.S.A.
2. V.V. Mitrofanova, Zagadki, 1968, Leningrad. 3.
3.Khodjaeva, N. (2021). THE ROLE OF RIDDLES IN TEACHING THE LANGUAGE TO LEARNERS. InterConf
4. Титова, Н. Г. (2011). История и изучение народных загадок в отечественном и зарубежном языкознании. In Современная филология (pp. 197-203).
5. Khodjaeva, N. T. (2020). Modifying materials on listening comprehension. Актуальные научные исследования в современном мире, (11-12), 28-31.
6. Khodjaeva, N. (2021). TEACHING GRAMMAR AND UNDERSTANDING MEANING IN CONTEXT. InterConf.
7. Khodjaeva, N. (2021). THE ROLE OF RIDDLES IN TEACHING THE LANGUAGE TO LEARNERS. InterConf.
8. Khodjaeva, N. T. (2019). Some Peculiarities And The Ways Of Giving Instructions On Reading Tests. International Journal of Research, 499-505.
9. Khodjaeva, N. T. (2020). Modifying materials on listening comprehension. Актуальные научные исследования в современном мире, (11-12), 28-31.
10. Ходжаева, Н. Т. (2019). Некоторые трудности по выполнению тестовых заданий по чтению и способы решения Some difficulties on doing reading tests and the ways of solution. Сборник научных статей по итогам работы Международного научного форума, 52.
11. Ходжаева, Н. Т. (2018). Улучшение письменных навыков на английском языке. Гуманитарный трактат, (38), 6-7.
12. Ходжаева, Н. Т. (2018). Обучение лексике через ролевых игр в 5-6 классах средних школ. Гуманитарный трактат, (25), 59-61.
13. Ходжаева, Н. Т. (2018). РАЗВИТИЕ УСТНОЙ РЕЧИ В ОБУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ДЛЯ ДЕТЕЙ МАЛОЛЕТНЕГО ВОЗРАСТА. Гуманитарный трактат, (25), 17-19.
14. ХОДЖАЕВА, Н. Т. (2018). ОБУЧЕНИЕ ЛЕКСИКИ В 5-6 КЛАССАХ В СРЕДНИХ ШКОЛАХ УЗБЕКИСТАНА. Развитие и актуальные вопросы современной науки, (2), 80-83.
15. Ходжаева, Н. Т. (2018). ОСОБЕННОСТИ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ДЛЯ УЧАЩИХСЯ. Гуманитарный трактат, (37), 51-52.
16. ХОДЖАЕВА, Н. Т. (2018). ОБУЧЕНИЕ АУДИТОРСКИМ НАВЫКАМ В СРЕДНИХ ШКОЛАХ. Наука среди нас, (6), 323-326.
17. ХОДЖАЕВА, Н. Т. (2018). Развитие навыков аудирования в обучении английского языка для студентов b1 уровня. Наука среди нас, (4), 340-342.
18. Ахмедова, Х. Т., & Шаропов, Н. М. (2020). КРИТЕРИИ ЭФФЕКТИВНОСТИ И ПОКАЗАТЕЛИ УСПЕШНОСТИ ВОСПИТАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПЕДАГОГА. Вопросы педагогики, (12), 22-24.
19. Ахмедова, Х. Т. (2018). НАУЧНАЯ ЛЕКСИКА В АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (12), 7679.
20. Ахмедова, Х. Т. (2020). ПОНЯТИЕ И ВИДЫ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КОНЦЕПЦИЙ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ, АНАЛИЗ СОВРЕМЕННЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ КОНЦЕПЦИЙ. Вопросы педагогики, (4-1), 31-33.
21. Ruziev, K. B. (2020). Proverbs and corpus linguistics. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (6), 64-67.
22. BAKHRITDINOVICH, R. K. The Approach of Paremias in Parallel Corpora. JournalNX, 6(05), 216-222.
23. Ruziev, K. B. (2020). Proverbs and corpus linguistics. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (6), 64-67.
24. Ruziyev, K. (2021). Paremiological units and their differences. InterConf.
25. Ruziyev, K. (2021). Etymology of the word and term paremia. InterConf.
26. RUZIYEV, X. B., & SIDIKOVA, S. A. K. (2019). Translation problems of proverbs and some special tip for translating from english into uzbek. Наука среди нас, (5), 100-105.
Khodjaeva , N. T. (2022). LINGUASTATISTIC FEATURES OF RIDDLES ABOUT ZOONYM IN ENGLISH, UZBEK AND RUSSIAN LANGUAGES. Academic Research in Educational Sciences, 3(11), 637–642. https://doi.org/
Khodjaeva , Nodira . “LINGUASTATISTIC FEATURES OF RIDDLES ABOUT ZOONYM IN ENGLISH, UZBEK AND RUSSIAN LANGUAGES.” Academic Research in Educational Sciences, vol. 11, no. 3, 2022, pp. 637–642, https://doi.org/.
Khodjaeva , T. 2022. LINGUASTATISTIC FEATURES OF RIDDLES ABOUT ZOONYM IN ENGLISH, UZBEK AND RUSSIAN LANGUAGES. Academic Research in Educational Sciences. 11(3), pp.637–642.