PEDAGOGIK VOSITALAR YORDAMIDA OLIY TA’LIMNING TEXNIKA YOʻNALISHI TALABALARIGA KOMIL INSON GʻOYASINI TUSHUNTIRISH
Maqola haqida umumiy ma'lumotlar
Mazkur maqolada ma`naviy qadriyatlarimizda, diniy asarlarda komil insonga munosabat, komil insonning oʻziga xos jihatlari, insoniylik tuygʻusi toʻgʻrisida mulohaza yuritilgan. Komil inson tushunchasini texnika yoʻnalishidagi talabalarga tushuntirishning usul va vositalari bayon etilgan. Yoshlarni barkamolik ruhida tarbiyalashda ta`limning oʻrniga e`tibor qaratilgan. Maqolada darsning mazmuni va mohiyatidan kelib chiqqan holda ajdodlarimiz tomonidan yaratilgan meros hamda ularda “komil inson” gʻoyasiga nisbatan bildirilgan munosabatlar keltirib, tahlil ostiga olindi. Muhokama jarayonida diniy, dunyoviy, tasavvufiy adabiyotlarda komil inson toʻgʻrisidagi ma`lumotlarga murojaat etildi. “Komil inson” tushunchasini talabalarga tushuntirishda oliy ta`lim muassasining imkoniyatidan kelib chiqqan holda elektron taqdimotlar, kompyuter, proyektordan foydalanish, tezkor savoljavoblar oʻtkazish mumkinligi ta`kidlandi. Shuningdek, bugungi kunda butun insoniyatga xavf solayotgan ekstremistik va terroristik gʻoyalarga qarshi kurashning asosiy omillaridan biri har bir shaxsning ma`naviy yetuk inson boʻlishiga bogʻliq ekanligiga e`tibor qaratildi. Maqoladagi ma`lumotlardan texnika yoʻnalishidagi oliy ta`lim muassasalarida oʻqitiladigan “Ta`lim nazariyasi”, “Pedagogika. Psixologiya”, “Ta`lim psixologiyasi”, “Dinshunoslik” kabi bir qator fanlar tarkibida oʻqitiladigan mavzulardan foydalanish mumkinligi koʻrsatib oʻtildi.
1. Mirziyoev Sh. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilan birga quramiz. T. “Oʻzbekiston” 2017. 256-bet
2. Mirziyoev. Sh. Milliy taraqqiyot yoʻlimizni qat`iyat bilan davom ettirib, yangi bosqichga koʻtaramiz. T. “Oʻzbekiston”, 2016.B.146
3. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoevning Birlashgan Millatlar Tashkiloti Bosh Assambleyasining 72-sessiyasidagi nutqi. Nyu-York. 2017. 19 sentabr 4. Abdulaziz Mansur. Qur`oni Karim ma`nolarining tarjima va tavsiri. Toshkent islom universiteti, -Toshkent: 2007, -B 354.
5. Beruniy Abu Rayhon. Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar. Tanlangan asarlar 1 t. – T.: Fan. 1968.- 488 b.
6. Bertels.E.E. Sufizm i sufiyskaya literatura. – M.: Nauka. 1995.S.54.
7. Jaloliddin Rumiy. Ichingdagi ichingdadir. –Toshkent: Yozuvchi, 1997, 153-b.
8. Jalolov.A Mustaqillik mas`uliyati. T. “Oʻqituvchi”. 1996 y. 29-bet.
9. Imomnazarov. M. Milliy ma`naviyatimiz nazariyasiga chizgilar. T. “Sharq”, 1998. – 239 bet.
10. Imomnazarov.M., Eshmuhammedova M. Milliy ma`naviyatimiz asoslari. Toshkent islom universiteti, - Toshkent: 2001, 36-bet.
11. Komilov N. Tasavvuf. 1-kitob – Toshkent: Sharq, 1996. - 272 bet.
12. Olimov Sh. Kasb-hunar kollejlari oʻquvchilarini ma`naviy-axloqiy tarbiyalash. – T.: Fan, 2007. - 163 b.
13. Forobiy Abu Nasr. Fozil odamlar shahri. – T.: Xalq merosi, 1993.- 224 b. 14. Haqqul Ibrohim. Kamol et kasbkim. – T.: Choʻlpon. 1991. b.23.
Xajiyeva , I. A. (2022). PEDAGOGIK VOSITALAR YORDAMIDA OLIY TA’LIMNING TEXNIKA YOʻNALISHI TALABALARIGA KOMIL INSON GʻOYASINI TUSHUNTIRISH. Academic Research in Educational Sciences, 3(4), 1049–1057. https://doi.org/10.24412/2181-1385-2022-4-1049-1057
Xajiyeva , Iroda . “PEDAGOGIK VOSITALAR YORDAMIDA OLIY TA’LIMNING TEXNIKA YOʻNALISHI TALABALARIGA KOMIL INSON GʻOYASINI TUSHUNTIRISH.” Academic Research in Educational Sciences, vol. 4, no. 3, 2022, pp. 1049–1057, https://doi.org/10.24412/2181-1385-2022-4-1049-1057.
Xajiyeva , A. 2022. PEDAGOGIK VOSITALAR YORDAMIDA OLIY TA’LIMNING TEXNIKA YOʻNALISHI TALABALARIGA KOMIL INSON GʻOYASINI TUSHUNTIRISH. Academic Research in Educational Sciences. 4(3), pp.1049–1057.