СЎЗ ЯСАШ УСУЛЛАРИГА ОИД ҚАРАШЛАР
Maqola haqida umumiy ma'lumotlar
Сўз ясашга Маҳмуд Қошғарий давридан бошлаб эътибор берилган бўлиб, бунда сўз ясашнинг асосан иккита усули фаоллиги кузатилди. Умуман, жаҳон тилшунослигида сўз ясалиши борасида олиб борилган тадқиқотларнинг деярли барчасида сўз ясалишига, уларнинг қандай усуллар эканлиги, кўринишларига тўхталиб ўтилганлиги асосланганлиги, жумладан, туркий тиллар сўз ясалишига доир ишларда бу масалага алоҳида эътибор қаратилганлиги ѐритилган. Ҳатто, сўз ясаш усуллари махсус тадқиқот объекти бўлган ишлар ҳам анчагина бўлиб, ўзбек тилшунослигининг ўзидаѐқ, шу масаланинг моҳиятини очиб беришга бағишланган. Бундан ташқари таниқли тилшунос олим А.Ғуломовнинг сўз ясаш усулларининг тадқиқига алоҳида эътибор молик, академик А.Ҳожиевнинг ишларида эса сўз ясаш усуллари борасидаги қарашларни назардан четта қолмаганлигига муносабат билдирилган
1. Азимов П. Префикасация в туркмаенском языке. Ашхабад, 1947.
2. Баскаков Н.А. Каракалпакский язык. -М., 1952, -Б.154.
3. Баскакова Н.А. Грамматика Хакасского языка. Под ред.проф.. -М., 1975, С.52.
4. Ғуломов А. Ўзбек тилида сўз ясаш йўллари ҳақида. Тил ва адабиѐт институти илмий асарлари. 1-китоб, -Т., 1949, -Б. 37-87.
5. Гулямов А. Проблемы исторического словообразования узбекского языка. Фил.фан.док.дисс. АР. -Т.: 1955, -Б.7.
6. Поцелуевский А.П. Происхождение в личных и указательных местоимений. Ашхабад, 1947.
7. Раҳматуллаев Ш. Ўзбек тилининг этимологик луғати. -Т., Университет, 2009.
8. Тожиев Ё. Ўзбек тили морфемикаси, -Т., 1992, -Б.6-40.
9. Тожиев Ё. Ўзбек тилида қўшма сўзларнинг ясалишига доир // ЎзМУ илмий ишлари тўплами. Ўзбек тилшунослигининг долзарб масалалари. -Т., 2009.
Абдумаликов , Ж. . (2022). СЎЗ ЯСАШ УСУЛЛАРИГА ОИД ҚАРАШЛАР. Academic Research in Educational Sciences, 3(7), 321–329. https://doi.org/
Абдумаликов , Жахонгир . “СЎЗ ЯСАШ УСУЛЛАРИГА ОИД ҚАРАШЛАР.” Academic Research in Educational Sciences, vol. 7, no. 3, 2022, pp. 321–329, https://doi.org/.
Абдумаликов , . 2022. СЎЗ ЯСАШ УСУЛЛАРИГА ОИД ҚАРАШЛАР. Academic Research in Educational Sciences. 7(3), pp.321–329.