BOSHLANG‘ICH SINF О‘QUVCHILARINING NUTQIY SAVODXONLIGINI OSHIRISHDA XALQARO BAXOLASH DASTURLARIDAN FOYDALANISHNING PEDAGOGIK NAZARIY ASOSLARI
Maqola haqida umumiy ma'lumotlar
Jahon ta’lim tizimi amaliyotida о‘quvchilarga xalqaro baholash dasturlar talabi asosida ta’lim berishga bо‘lgan ehtiyoj kuchaymoqda. Bu borada о‘quvchilarning lingvistik va metakognitiv kompetentligini rivojlantirish, о‘qish savodxonligi (matnni tushunish, foydalanish, mulohaza yuritish hamda munosabat bildirish) bо‘yicha kо‘nikmalarini mustahkamlash, matn bilan ishlashda kerak bо‘ladigan turli strategiyalarni anglash va ulardan tо‘g‘ri foydalana olish kabi masalalar Iqtisodiy hamkorlik va taraqqiyot tashkiloti (Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD) ning PISA (The Programme for International Student Assessment) hamda Ta’lim yutuqlarini baholash xalqaro assotsiatsiyasi (International Association for the Evaluation of Educational Achiyevement, IEA) ning butun dunyo bо‘ylab ta’limni baholash, о‘qish va tushunish sifatini yaxshilash bо‘yicha ish olib boruvchi PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) xalqaro dasturlarida keng kо‘lamda tadqiq etilmoqda. Mazkur muammoni boshlang‘ich ta’limda fanlar integratsiyasi va о‘quvchilarning nutqiy imkoniyatlariga ta’sir etuvchi omillar, xususan, xalq og‘zaki poetik ijodi vositasida tadqiq qilish dolzarb ahamiyat kasb etmoqda.
- О‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “О‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash tо‘g‘risida”gi 5712-con farmoni // Qonun hujjatlari ma’lumotlar milliy bazasi, 29.04.2019 y.
- О‘zbekiston Respublikasi Prezidenti SH.M.Mirziyoyevning О‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisga Murojaatnomasi, 2017 yil 22 dekabr // https://president.uz/uz/lists/view/1371
- О‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 6 apreldagi 187-son “Umumiy о‘rta va о‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limining davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash tо‘g‘risida”gi qaroriga 5-ilova / О‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari tо‘plami, 2017 y., 14-son, 230-modda
- О‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 6 apreldagi 187-son “Umumiy о‘rta va о‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limining davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash tо‘g‘risida”gi qaroriga 1-ilova / О‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari tо‘plami, 2017 y., 14-son, 230-modda
- Mirziyoyev SH.M. Yangi О‘zbekiston strategiyasi. –Toshkent: О‘zbekiston, 2021. 278-b.
- Ахмаджонова М.Э., Маматкулова Д.Б. Бошланg‘ич синф ўqувчиларини оg‘заки ва ёзма нутqини ўстириш тизими // Молодой учёный. 2017. -№4.2 (138.2). –С.6-8.
- Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды / [сост. М. Ю. Бабанский ; авт. вступ. ст. Г. Н. Филонов, Г. А. Победоносsев, А. М. Моисеев ; авт. коммент. А. М. Моисеев] ; Акад. пед. наук СССР. - М. : Педагогика, 1989. – С. 352.
- Xо‘jamqulov. U.N Pedagogik ta’lim innovasion klasterining ilmiy-nazariy asoslari.ped.fan.dok.diss.Avtoreferat.Chirchiq. 2020. 54-b.
- Xalqaro tadqiqotlarda о‘quvchilarning о‘qish savodxonligini baholash. Ona tili va adabiyot fani о‘qituvchilari, metodistlar va soha mutaxassislari uchun qо‘llanma. Tuzuvchilar: Ismailov A., Norboyeva D., Ahmedov H va b. –T.: Sharq NMAK, 2019. –B.12.
Narmanov, A. X. (2023). BOSHLANG‘ICH SINF О‘QUVCHILARINING NUTQIY SAVODXONLIGINI OSHIRISHDA XALQARO BAXOLASH DASTURLARIDAN FOYDALANISHNING PEDAGOGIK NAZARIY ASOSLARI. Academic Research in Educational Sciences, 4(4), 468–472. https://doi.org/
Narmanov, Alisher. “BOSHLANG‘ICH SINF О‘QUVCHILARINING NUTQIY SAVODXONLIGINI OSHIRISHDA XALQARO BAXOLASH DASTURLARIDAN FOYDALANISHNING PEDAGOGIK NAZARIY ASOSLARI.” Academic Research in Educational Sciences, vol. 4, no. 4, 2023, pp. 468–472, https://doi.org/.
Narmanov, X. 2023. BOSHLANG‘ICH SINF О‘QUVCHILARINING NUTQIY SAVODXONLIGINI OSHIRISHDA XALQARO BAXOLASH DASTURLARIDAN FOYDALANISHNING PEDAGOGIK NAZARIY ASOSLARI. Academic Research in Educational Sciences. 4(4), pp.468–472.