HARBIY KADRLAR TAYYORLASH MASALASIDA O‘ZARO HAMKORLIK ALOQALARINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK JIHATLARI
Maqola haqida umumiy ma'lumotlar
Yangi O‘zbekistonda o‘tkazilayotgan dasturiy islohotlarning pirovard maqsadi, o‘z tarkibida davlat talablari darajasida tayyorlangan va mudofaa sohasida maxsus ta’lim olgan, o‘z xalqi, Vatanining sha’ni va qadr-qimmatini mardona himoya qila oladigan ofitser kadrlarni tarbiyalashdan iborat. Bu jarayon Qurolli Kuchlarni nafaqat professionallik asosida tashkil qilishni, balki harbiy-siyosiy, ijtimoiy-siyosiy va strategik xarakterdagi tayyorgarlikni samarali amalga oshirish uchun turkiy davlatlar bilan hamkorlik aloqalarini o‘rnatish muhim hisoblanadi.
Harbiy kadrlarni tayyorlash siyosati bu davlatimizning kadrlar tayyorlash va ularni o‘z o‘rniga qo‘yish strategiyasi bo‘lib, aynan davlat tashkilotlari tomonidan amalga oshiriladigan jarayondir. Shu bois, bugungi Yangi O‘zbekistonning Qurolli Kuchlarida amalga oshirilayotgan islohotlarda asosiy e’tibor qo‘shinlarning tarkibiy tuzilishi, joylashuvi, kasbiy va jangovar tayyorgarligi, o‘quv-moddiy ta’minotining takomillashuvi, ularni zamonaviy qurol-aslaha bilan ta’minlash, harbiy infrastrukturani yaratish, mamlakatimiz iqtisodiyoti, sanoat imkoniyatlari safarbarligini moslashtirishga qaratilmoqda. Bunda boshqa turkiy davlatlar bilan hamkorlikni mustahkamlash va ularning erishgan yutuqlaridan samarali foydalanish ham nazarda tutiladiki, maqolada harbiy mutaxassis kadrlarni tayyorlashning turkiy davlatlar tajribasi nazariy-metodologik jihatdan taqiq etiladi.
1. Алимардонов З.Ш. Мустақил таълим жараёнида бўлажак офицерларнинг касбий компетентлигини шакллантиришни такомиллаштириш //ЎР Миллий гвардияси ҲТ Институтининг Ахборотномаси, 2018. № 2. –Б. 38-41.
2. Данилов А.Н. Компетентностная модель: опыт проектирования / А.Н. Данилов, Н.В. Лобов, В.Ю. Столбов // Высшее образование сегодня. – 2013. – №6. – С. 25-33.
3. Воробьев Э.А. В интересах высокого профессионализма (о ввузах) // Войсковой вестник. – Москва, 1994. –№ 2. – С. 22.
4. Кудрявцев Ю. Подготовка командных кадров к воспитательной деятельности в вузах США, ФРГ и Великобритании. –http://pentagonus.ru/publ/9-1-0-218, Ленев Ю.А. Формирование профессиональных качеств у курсантов (исследование на материалах ВВУЗов войск связи) // Дис.… канд.. пед.. наук. – М.: 1993. – 277 с.
5. Кравчун Н.С. Развитие теории и практики воспитания советских воинов // Дис. ... д-ра пед. наук. – М., 1973. – 434 с.
- 6. Leadership in the Canadian Forces: Leading People. - Kingston, ON: Canadian Defence Academy, 2007. – р. 191., Hoffman Frank. Bridging the Civil-Military Gap // Armed Forces Journal December, 2007. -Р. 18.
7. Образцов П.И., Косухин В.М. Дидактика высшей военной школы: учебное пособие. - Орел: Академия Спецсвязи России, 2004. - 317 с.
8. Глебов В.А. Сущность профессиональных компетенций курсантов военного вуза // Современные проблемы науки и образования, 2013. №5. - С.23-26.
9. Психология и педагогика. Военная психология: Учебник для вузов. / Под ред. А.Г.Маклакова. – СПб.: Питер, 2005. – С. 464.
10. Ленев Ю.А. Формирование профессиональных качеств у курсантов (исследование на материалах ВВУЗов войск связи) // Дис. … канд.. пед.. наук. – М.: 1993. – 277 с.
11. Клочко Н.Ю. Профессионализм и ценностные ориентации. - http: // nostalgia. ncstu.ru / content /_ docs /pdf/conf/ past / 2002 / skgti 2 /philos / 05.
12. История войн и военного искусства. – Москва, 1970. - 560 с., Дюпюи Р.Э., Дюпюи Т.Н. Война полная энциклопедия / Все битвы, сражения и военные компании мировой истории с 4-го тысячелетия до нашей эры до конца ХХ века. – М.: Центрполиграф, 2015. – 1183 с.
13. Военная энциклопедия Белорусi. – Мiнск: Белорус, 2010. – 1136 с.
14. Леухин О.Н. Процесс адаптации курсантов к военно-профессиональной деятельности в системе «военный вуз – войска» // Дис. … канд...пед...наук. – Казань, 2006. – С.47.
15. Сливин Т.С., В.В.Тананайко Военно-учебные учреждения СССР в послевоенные годы // Мир образования – образование в мире. 2015. – №1(57). – С.48-51.
16. Abdinazarovich, R. D., Jo‘rayevna, N. N., & Saparbayevna, J. N. (2023). MARKAZIY OSIYO MINTAQASIDA IJTIMOIY XIZMATNING SHAKLLANISH GENEZISI. JOURNAL OF INNOVATIONS IN SCIENTIFIC AND EDUCATIONAL RESEARCH, 6(4), 1005-1009.
17. Abdinazarovich, R. D. (2023). SOME COMMENTS ON THE DEVELOPMENT OF MILITARY SOCIOLOGY IN UZBEKISTAN. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 11(5), 646-650.
18. Abdinazarovich, R. D. (2023). PATRIOTIC HYMN IN THE NATIONAL SPIRITUAL HERITAGE (AS AN EXAMPLE OF UZBEK FOLK PROVERBS). Academia Science Repository, 4(5), 1049-1058.
19. Abdinazarovich, R. D., Saparbayevna, J. N., & Jo‘rayevna, N. N. (2023). OILALARNING О ‘ZIGA XOS XUSUSIYATLARINI SOTSIOLOGIK TAHLILI (HARBIY XIZMATCHILARNING OILASI MISOLIDA). World of Science, 6(5), 29-33.
20. Rakhmonov, D., & Nazarova, N. (2024). Socio-Philosophical Reflection of the Social Sphere Model. Modern Science and Research, 3(1), 1-6.
21. Nosirov, R., Yunusova, N., Nazarova, N., & Shamsiddinova, E. (2023, June). Occupational problems in youth competitiveness. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2789, No. 1). AIP Publishing.
Zoxidov, S. B. (2024). HARBIY KADRLAR TAYYORLASH MASALASIDA O‘ZARO HAMKORLIK ALOQALARINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK JIHATLARI. Academic Research in Educational Sciences, 5(3), 85–93. https://doi.org/
Zoxidov, Sh.. “HARBIY KADRLAR TAYYORLASH MASALASIDA O‘ZARO HAMKORLIK ALOQALARINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK JIHATLARI.” Academic Research in Educational Sciences, vol. 3, no. 5, 2024, pp. 85–93, https://doi.org/.
Zoxidov, B. 2024. HARBIY KADRLAR TAYYORLASH MASALASIDA O‘ZARO HAMKORLIK ALOQALARINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK JIHATLARI. Academic Research in Educational Sciences. 3(5), pp.85–93.