KIMYO LABORATORIYA MASHG`ULOTLARIDA KLASTER USULINI QO`LLAB O`QUV JARAYONINI TASHKIL ETISH
Maqola haqida umumiy ma'lumotlar
Umumiy o`rta ta`lim maktablarida kimyo fanidan laboratoriya ishlarini tashkil etishning klaster usuli orqali biz laboratoriya ishlarining asosiy mohiyatini keltirilgan mavzularning bir-biriga bog`lash metodi orqali tushuntirish, o`quvchilar ongida keyingi mavzularni tushunishlari uchun ham zamin yaratadi. Shu bilan birga, xom-ashyo bazasi (reaktivlar) yetarlicha mavjud bo`lmagan maktablarda ham kundalik turmush tarzimizda mavjud bo`lgan kimyoviy moddalar orqali bir nechta mavzularni bir-biriga bog`lab tushuntirish imkoniyatiga ham ega bo`lamiz. Misol uchun, uglerod mavzusi orqali tanish bo`lgan kristall soda hamda azot va fosfor mavzularida o`rganilgan mineral o`g`itlar, biz uchun xalq xo`jaligida topilishi oson va reaksiya jarayonida qo`shimcha jihoz talab etmaydigan, hamda o`quvchilar ongida bu jarayonni virtual laboratoriya ko`rinishida ko`rishdan ko`ra demonstratsion ko`rish imkoniyatini ta`minlaydi. Buning natijasida esa, amaliyot orqali o`quvchilar bir emas bir nechta mavzularni o`zlashtirishi, tahlil qila olishi va kundalik hayot tarzi davomida duch kelgan vaqtlarida, kimyoviy reaktivlarni sezgi retseptorlari orqali analiz qila olish imkoniyatiga ega bo`ladilar. Shu o`rinda, laboratoriya mashg`ulotlarini klasterlash usuli orqali esa, “reaktiv taqchiligi yoki asbob-uskunalar yetishmovchiligi” degan jumlalarga ehtiyoj sezilmaydi, hamda bir necha mavzular bir-birga bog`lagan holda, integratsiyalab oson o`zlashtirilishiga erishiladi
1. Ерохин, Ю. М. Химия: учеб. для средних проф. учеб. Заведений, Ю. М. Ерохин. - 13-е изд., стер. - М.: Академия ИЦ, 2009. 395 с. vv–ISBN 978-5-76956329-4 2. Maykl L. Matson; Jeffri P. Fitsjerald; Shirli Lin (2007 yil 1 oktyabr). "Laboratoriya xavfsizligi uchun moslashtirilgan, tegishli va qiziqarli videolarni yaratish". Kimyoviy ta`lim jurnali. 84 (10): 1727. Bibcode:2007JChEd..84.1727M. doi:10.1021 / ed084p1727.
3. Burress, Charlz (1997 yil 22-dekabr). "Berkli shahridagi Tinkerer jannat / Yosh, keksa ixtirochilarga vositalar, uslublar va ilhom taklif etiladi". SF yilnomasi
4. Davron Bekchanov, Tohir Rakhimov, Mukhtar Mukhamediev, Eshchanov Ruzumboy, Khasanov Shadlik “ICT resources in chemistry: impact on the structure of education in Uzbekistan” Philosophical Readings XIII.4 (2021), pp. 2650-2655. 2655
5. M.H.Hamidova kimyo fanini virtual laboratoriyalardan va kompyuter dasturlaridan foydalanib o`qitishning ahamiyati Текст научной статьи по специальности «Науки о Земле и смежные экологические науки» 6. Л.В. Голиш, Д.М. Файзуллаева «педагогик технологияларни лойиҳалаштириш ва режалаштири»
Eshtursunov , D. A., & Sattorova, N. . (2022). KIMYO LABORATORIYA MASHG`ULOTLARIDA KLASTER USULINI QO`LLAB O`QUV JARAYONINI TASHKIL ETISH. Academic Research in Educational Sciences, 3(5), 298–304. https://doi.org/10.24412/2181-1385-2022-5-298-304
Eshtursunov , D. , and N. Sattorova,. “KIMYO LABORATORIYA MASHG`ULOTLARIDA KLASTER USULINI QO`LLAB O`QUV JARAYONINI TASHKIL ETISH.” Academic Research in Educational Sciences, vol. 5, no. 3, 2022, pp. 298–304, https://doi.org/10.24412/2181-1385-2022-5-298-304.
Eshtursunov , A. and Sattorova, . 2022. KIMYO LABORATORIYA MASHG`ULOTLARIDA KLASTER USULINI QO`LLAB O`QUV JARAYONINI TASHKIL ETISH. Academic Research in Educational Sciences. 5(3), pp.298–304.